Skip to main content
içerik pazarlama nedir

İçerik Pazarlama Nedir? | Magna Dijital Pazarlama

İçerik pazarlama, taktik ve süreçleri geniş bir aralığı kapsayan bir pazarlama tekniğidir.

– Stratejik olarak tanımlanmış hedef kitlenin içerik ve bilgi ihtiyaçları/tercihleri analiz edilir,
– İçerikler önceden tanımlanmış pazarlama hedefleri ile uyum içerisinde hedef kitlenin bu ihtiyaçlarını karşılamak için oluşturulur,
– Optimize, özgün ve yaratıcı bir biçimde oluşturulan içerik, diğer tüm pazarlama araçlarıyla entegre bir biçimde firmanın hedef ve amaçlarına uygun olarak kullanılır.

İçerik pazarlama nedir diye soranlara şunu hatırlatmakta fayda görüyoruz: Aslında içerik pazarlama hayatımıza yeni giren bir kavram değil. Hatta şunu rahatlıkla söyleyebiliriz ki, içerik pazarlama tarihi markasını, ürünlerini, ürünlerinin kullanım alanlarını anlatan ilk yazılara kadar gitmektedir.

Burada yeni olan sadece:

İçeriğe daha stratejik, daha planlı ve daha akıllı bir bakış açısıyla müşteri odaklı olarak yaklaşılması,
İçeriğin dağıtım şeklinin dijital platformlara kayması, dolayısıyla maliyetlerin inanılmaz bir biçimde azalması ve etkileşimin hayal bile edilemeyecek bir şekilde artması.

Günümüzde içerik pazarlama müşteri deneyimi, marka deneyimi, kullanıcı deneyimi gibi deneyimler etrafında döner. Marka ve müşteriler merkezde olmak üzere, içerik müşteri odaklı bir etkileşimin tetikleyicisidir. İçerik pazarlamanın ana amacı, hedef kitleye markanın hedefleri doğrultusunda bir katma değer sunmaktır.

Pazarlama hedefleri açısından içerik pazarlama nedir?

Yukarıda anlattıklarımıza uygun olarak, dünyadaki tüm pazarlama hedefleri bir içerik ile bağlantılıdır. Yani içerik olmadan pazarlama da var olmayacaktır. Ancak içerik pazarlaması bakış açısıyla , biz dijital pazarlamacıların aşağıdaki gibi bazı temel hedeflerine odaklandığımızı söyleyebiliriz:

  • Satış ve gelirlerin arttırılması
  • Marka bilinirliği
  • Ürün ve hizmet tanıtımı
  • Potansiyel müşteri kazandırma
  • Etkileşim
  • Müşteri sadakati
  • Ağızdan ağıza pazarlama
  • Çapraz Satış (Müşteriye almak üzere olduğu ürünlerle ilgili tamamlayıcı ürünler satmak)
  • Up-Selling (müşterinin almak üzere olduğu ürün veya hizmetin bir üst çeşidini satmak)

Dijital dünyadaki içerik pazarlama çeşitleri nelerdir?

Aslında web sitesi, blog, web 2.0properties kapsamındaki mecralarda yer alan tüm materyaller içerik pazarlama çeşitlerini oluşturur.

  • Web sayfası
  • Blog sayfası
  • E-bülten ve rehberler
  • Resimler
  • Videolar
  • İnfografikler
  • İllüstrasyonlar
  • Vaka çalışmaları
  • Yorumlar
  • E-kitaplar
  • E-postalar
  • Podcast’ler
  • Sosyal medya mecralarındaki tüm paylaşımlar

İçerik pazarlama çeşitleri nelerdir sorusuna verilebilecek bir diğer cevapta, içeriklerin kontrolü ile ilgilidir. Yani içerik pazarlama materyallerini kontrol edebildiklerimiz ve kontrol edemediklerimiz şeklinde ikiye ayırabiliriz.

Kontrol edebildiğimiz içerik pazarlaması materyalleri, adından da anlaşılacağı üzere web sitesi, blog, sosyal medya mecralarındaki paylaşım yaptığımız alanlar gibi bizlerin yönetiminde olan araçlardır.

Kontrolümüz dışındaki mecralarda en başta web 2.0properties kapsamındaki interaktif araçlar olmak üzere, diğer siteler ve diğer bloglardır. Bir kullanıcının sosyal medyadaki yorumunu, farklı bir sitedeki şikayetini, bir gazetenin online sitesindeki bir haberi yönetemeyiz.

İşte tam bu noktada farklı bir yazıda anlatacağımız bir dijital pazarlama kuralı ile karşılaşıyoruz. “Markanın kontrolünü asla 3. Şahıslara bırakma”. Yani markanız ve markanızı çağrıştıran kelimeler ile arama yapıldığında, ilk sayfada çıkan sonuçları sen kontrol et. Peki ilk sayfanın kontrolünü nasıl ele geçirebiliriz? Doğal olarak işin bu kısmında arama motoru optimizasyonu ve dijital pazarlama stratejisi devreye giriyor…

“İçerik pazarlama nedir” yazımızdan İçerik Pazarlama Kategorisine gidebilir ya da Magna Dijital Pazarlama Blogu’na geri dönebilirsiniz.

 

Dijital Dünyayı Magna ile Takip Edin
Bültenimize kaydolarak dijital dünyadaki yeniliklerden, detaylı analizlerimizden haberdar olabilirsiniz!
Hayır teşekkürler
Üye olduğunuz için teşekkürler.
Gizliliğinize saygı duyuyoruz. Bilgileriniz bizle güvende ve asla paylaşılmaz.
Hemen kayıt ol.
×
×
WordPress Popup