Skip to main content
internet reklam hizmeti

İnternet Reklam Hizmeti Nedir? | Magna Dijital Pazarlama

İnternet reklam hizmetleri, marka, ürün veya hizmetlerin internet aracılığıyla tanıtılmasıdır. Online reklamcılık olarak da adlandırılan internet reklamcılığı aslında internet üzerindeki güçlü araç ve metodolojilerden oluşan bir hizmet sepetidir.

İnternet reklam hizmetlerinin amacı doğru müşterilere doğru mesaj vererek web sitesi üzerinden amaçlanan pazarlama hedeflerine ulaşmaktır.

İnternet reklam hizmeti hangi araçlarla verilir?

İnternet reklamcılığı için kullanılan araçlara göre bir ayrıma gidildiğinde:

ARAMA AĞI REKLAMLARI (SEARCH ADS) İLE İNTERNET REKLAMCILIĞI

Arama motorları sonuç sayfalarının üst, alt ve sağ tarafında görülen reklamlardır. Google örneğinden ilerlersek, Arama Ağı ile ifade edilenler şunlardır:

Google Arama
Google Alışveriş
Google Haritalar
Google Grupları
Arama Ağı reklamları göstermek için Google’la iş ortaklığı yapan ve Arama Ağı iş ortakları olarak adlandırılan Google dışı arama siteleri (AOL gibi)

Çalışma prensibi kısaca şöyledir: Kullanıcılar arama motoru kutucuğunu kullanarak arama yaparlar. Reklamlarınız ilgili aramanın yanında görüntülenir. Kullanıcılar reklamlarınıza tıklar ve yönlendirdiğiniz sayfaya giderler.

Reklamlar, arama sonuçları sayfalarıyla eşleştirilirken, kullanıcıların aradıkları terimler veya kelime öbekleri temel alınır. Burada hangi aramalarda reklamlarınızın çıkacağı, sizin reklam kampanyanız için seçtiğiniz anahtar kelimelere bağlıdır. Sözgelimi reklam kampanyanız için “Nişantaşı’nda popüler mekanlar” terimini seçtiyseniz, arama motoru kutucuğunda Nişantaşı ve mekanlarla ilgili terimler yazıldığında reklamlarınız ilgili alanlarda yer alabilir.

Google Arama Ağı ile internet reklam hizmetleri hakkında daha fazla bilgi almak için linki tıklayabilirsiniz.

google-arama

Google arama motorunun yanısıra, tıklama maliyetleri daha düşük Yandex Direct ile ya da Microsoft destekli Bing Ads ile reklam verebilir ve hakim arama motorunun yanısıra diğer arama motorlarındaki müşterilere de ulaşabilirsiniz. Burada Magna Dijital Pazarlama olarak bir ufak hatırlatma yapmakta fayda görüyoruz; Bing ve Yahoo arama motoru reklamcılığı alanında ortak hareket ediyor. Yani Bing reklamları aynı zamanda Yahoo arama motorunda da listeleniyor.

GÖRÜNTÜLÜ REKLAM AĞI REKLAMLARI ILE INTERNET REKLAMCILIĞI

Google arama motoru baz alınırsa, görüntülü reklam ağı reklamları, reklamlarınızın görünebileceği bir milyondan fazla web sitesi, video ve uygulamadan oluşan bir gruptur. Bu ağdaki siteler, alakalı AdWords reklamlarını gösterir.

Reklam kampanyanızdaki anahtar kelimeleriniz, reklam veren sitelerin içeriğiyle alakalı olduğunda, reklamlarınız otomatik olarak web siteleriyle ve cep telefonu uygulamaları gibi diğer yerleşimlerle eşleştirilir.

Google’ın ifadesine göre Görüntülü Reklam Ağı ile internet reklam hizmetleri, dünya genelinde İnternet kullanıcılarının %90’ına ulaşır ve nytimes.com ve weather.com gibi 2 milyonun üzerinde yayıncı sitesi içerir.

Google Görüntülü Reklam Ağı ile internet reklam hizmetleri hakkında daha fazla bilgi almak için linki tıklayabilirsiniz.

Yine Google arama motorunun yanısıra Bing Content Ads ya da Yandex Görüntülü Reklam Ağı internet reklam hizmetleriile Google’a benzer bir biçimde müşterilerinize ulaşabilirsiniz.

Buradaki ufak notumuz da, Yandex Görüntülü Reklam Ağı Yandex Haritalar ve Yandex Haberler özelliği ile birlikte çalışırken, bundan bağımsız olarak, Yandex Görüntülü Arama Reklamı tıpkı ilk maddede anlattığımız arama ağı reklamı gibi Yandex arama sonuçları sayfasında gösterilir.

yandex-arama

Yandex ayrıca, Türkiye Reklam Portal Ağı ile görüntülü reklamları, Haberler, Haritalar, Hava Durumu servislerinde göstermektedir.

Magna Dijital Pazarlama olarak bir hususun altını çizmekte fayda görüyoruz. Yandex Türkiye’deki futbol kulüpleri ve özellikle Fenerbahçe ile yaptığı anlaşma neticesinde hakim arama motoru olan Google’dan çok hızlı pay kapmakta olup, Türkiye’deki dengeleri lehine değiştirmektedir. Dolayısyla önümüzdeki yıllarda Yandex internet reklam hizmetlerinin çok daha ciddi olarak kullanılacağı kaçınılmaz bir gerçek olarak görülmektedir.

VIDEO VE GMAIL ILE İNTERNET REKLAMCILIĞI

Google arama motoru, yukarıdaki ağların yanısıra, gmail reklamı ve video reklamları ile hedef müşterilerinize erişim imkanı tanımaktadır. Gmail’de, mesajlarınızı okurken metin veya resim reklamlar görebilirsiniz. Örneğin yakın zamanda futbol ile ilgili birçok mesaj aldıysanız, Gmail’de yerel bir spor mağazasının sunduğu fırsatla ilgili bir reklam görebilirsiniz.

Video reklamlara gelince, her ay bir milyardan fazla izleyici YouTube’u ziyaret ediyor ve altı milyar saatten uzun süre YouTube videoları izleniyor. Youtube aracılığı ile yapılan Google AdWords Video reklamları video internet reklamları), yukarıda adetlendirilen potansiye müşterilere erişim imkanı tanır. Video reklamları hem YouTube’da hem de masaüstü Google Görüntülü Reklam Ağı’ndaki diğer yayıncı sitelerde görünür.

Yahoo gibi diğer e-mail servislerinde de, benzer e-mail reklamları ile hedef kitlenize ulaşabilir ya da video reklamlara Yahoo video internet reklam çözümleri ile yaratıcı çözümler bulabilirsiniz.

SOSYAL AĞLAR ARACILIĞIYLA İNTERNET REKLAMCILIĞI

Facebook, Twitter, Instagram gibi web 2.0 properties kapsamındaki araçlar ile de hedef kitlenize ulaşabilir ve internet reklamlarının gücünü sosyal ağlar aracılığı ile kullanabilirsiniz.

Sosyal medya kanalları kullanıldığında genellikle reklamlar aşağıdaki prensipten hareket ederek gösterilir. Bir işletme bir reklam oluşturur. Ulaşmak istediği hedef kitle türünü seçer. Söz konusu hedef kitlenin içindeyseniz, reklamlar size gösterilir. Bazı firmalar, örneğin linkedin, hedef kitle seçimi için çok ayrıntılı bir opsiyon yelpazesi sunabilir. Facebook gibi bazı ağlarda reklamlarınızı çok geniş kitlelere ulaştırma imkanı tanır.

Her şartta sosyal medya araçları internet reklam hizmetlerinin vaz geçilmez tiplerinden biridir.

DİĞER KANALLAR ARACILIĞIYLA INTERNET REKLAMCILIĞI

Yukarıda belirtilen arama motorları ve sosyal ağlar dışında, online reklam satış şirketleri ve bağımsız siteler aracılığıyla da internet reklam hizmeti alabilir, ürün ve hizmetlerinizi online olarak pazarlayabilirsiniz. Doğan Medya grubunun reklam şirketi Medyanet alternatif İnternet Reklamcılığı kanallarına etkili bir örnek teşkil eder.

Bunların dışında DK Gazetecilik (Milliyet), Netbook (Habertürk), Doğuşgrup (Cnbce) diğer alternatif internet reklamcılığı kanallarındandır.

İnternet reklam hizmeti kimlere hitap eder?

İnternet reklam hizmetleri, her şeyden önce Türkiye’deki 30 milyona yakın internet kullanıcısına hitap eder. Yukarıda belirtilen tüm mecralar, sizlerin daha odaklı müşterilere ulaşmanız için bir takım özellikler sunarlar.

Örneğin okul kitapları satan bir firma, arama motorlarında reklam vermek istediğinde, okul ile ilgili anahtar kelimeleri kullanır ki, öncelikle doğru müşteri kitlesine ulaşsın. Ya da online gazete ve dergilerin eğitim sayfalarında reklam vermeyi tercih eder.

Tabi ki internet reklamcılığı stratejileri, farklı sektörler, hobiler arasındaki korelasyonları değerlendirmek, müşteri davranışlarına göre reklam kampanyalarını iyileştirmek, rakip ürün ya da hizmetleri baz alarak reklam vermek gibi birçok yöntemi kapsar.

Magna Dijital Pazarlama, sizlere komple bir dijital pazarlama planı üzerinden, tüm dijital araçlarla entegre bir internet reklam hizmeti verdiğinden, kreatif ve optimize çözümleri yüksek başarı yüzdesiyle sunar.

İnternet Reklam Hizmeti Nedir? yazısından İnternet Reklamcılığı Kategorisine ya da Dijital Pazarlama Blogumuza dönebilir, arzu ederseniz dijital pazarlama hizmetlerimiz hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

 

Dijital Dünyayı Magna ile Takip Edin
Bültenimize kaydolarak dijital dünyadaki yeniliklerden, detaylı analizlerimizden haberdar olabilirsiniz!
Hayır teşekkürler
Üye olduğunuz için teşekkürler.
Gizliliğinize saygı duyuyoruz. Bilgileriniz bizle güvende ve asla paylaşılmaz.
Hemen kayıt ol.
×
×
WordPress Popup