Skip to main content
Google Algoritmalar

En Önemli Google Algoritmaları | Magna Dijital Pazarlama Blogu

Google’ın kendi anlatımıyla algoritmalar, “kullanıcılara tam olarak istediği şeyi vermek için ipuçlarını araştıran bilgisayar programlarıdır.” Yani Google algoritmalar aracılığıyla arama kutucuğuna yazdığınız terime ilişkin en alakalı sonuçları verir.

Yazdığımız terimler ile ilgili en uygun sonuçları bulamadığımız anda kullandığımız arama motorunu değiştiririz. Yaşı 30 ve üzeri olanlar bilir, bir dönem çok yaygın olan Yahoo’dan daha memnun olduğumuz için Google’a geçmiştik. Dolayısıyla hız ve ilintili sonuçlar arama motorları için hayati önem taşır. İşte bu işlevi destekleyen ise arama motorlarının kullandığı algoritmalardır.

Google algoritmaları temel olarak 3’e ayrılır: Panda, Penguin ve Hummingbird.

Google Panda Algoritması Nedir?

İlk olarak 24 Şubat 2011 yılında devreye girmiştir. Site içeriklerinin kalitesini ölçmeye yarar. Örneğin kopya içerik kullanan ya da içerik kalitesi düşük olan siteler Panda radarına yakalanırlar. Kalite ile kastedilen on-page SEO kapsamına giren hususlardır. Söz gelimi, site hiyerarşisi, hız, mobil uyumluluk, site haritası, W3C html ve css hataları, robot.txt dosyası, içeriğin uzunluğu örnek olarak verilebilir.

Google Panda algoritmasından negatif olarak etkilenmemek için benzersiz, kaliteli içerikler sunmak ve en azından “Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi” içerisindeki temel hususlara dikkat etmek yeterli olacaktır.

Google Penguin Algoritması Nedir?

İlk olarak 24 Nisan 2012 yılında uygulamaya alınan Google Penguin, site içi ve site dışı link yapısının kalitesine bakar. Kısaca spam bağlantılarla mücadele etmek için dizayn edilmiştir. Özellikle kalitesiz sitelerden paralı link satın alan siteler, dışarıdan gelen bağlantılarında yoğun olarak anahtar kelime kullanan içerik sağlayıcılar Penguin radarına yakalanır.

Aldığınız link sayısı, linklerin kalitesi, kullanılan anchor text yani çıpa tekstler, linklerin geldiği ülke ve sektör Penguin ile ilintili kriterlerdir.

Sayfalarınıza gelen linkler sadece dışarıdaki sitelerden gelmediği yani kendi sitenizdeki sayfalardan da diğer sayfalarınıza bağlantı verdiğiniz için Google Penguin algoritması ağırlıklı olarak off-page ama bir miktarda on-page SEO konusuna girer.

23 Eylül tarihli güncelleme ile artık  gerçek zamanlı çalışan Penguin’den negatif olarak etkilenmemek için gelen bağlantıları iyi analiz etmek ve kalitesiz linkleri Google Search Console aracılığı ile elimine etmek gerekir.

Google Hummingbird Algoritması Nedir?

Aslen 2001 yılından beri Google algoritmalar içerisinde yer alan Hummingbird, Ağustos 2013’ten sonra işlev değiştirerek semantik aramalar üzerine yoğunlaşmıştır. Yani Google’ın basit sorgular yerine “Google Hummingbird algoritması ne işe yarar” gibi uzun terimlere de en ilintili sonuçları getirebilmesi için revize edilmiştir.

Hummingbird algoritmasında ceza mekanizmasından ziyade ödül mekanizması ön plandadır. Yani long tail keywords olarak adlandırılan uzun ve spesifik terimlere cevap veren web sayfaları daha üst sıralarda listelenerek ödüllendirilmektedir.

“En Önemli Google Algoritmaları” sayfamızdan Arama Motoru Optimizasyonu Kategorisine geri dönebilir, arzu ederseniz Dijital Pazarlama Çözümlerimiz hakkında bilgi alabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Dijital Dünyayı Magna ile Takip Edin
Bültenimize kaydolarak dijital dünyadaki yeniliklerden, detaylı analizlerimizden haberdar olabilirsiniz!
Hayır teşekkürler
Üye olduğunuz için teşekkürler.
Gizliliğinize saygı duyuyoruz. Bilgileriniz bizle güvende ve asla paylaşılmaz.
Hemen kayıt ol.
×
×
WordPress Popup