Skip to main content
Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi

Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi

Doküman hakkında bilgi vermeden önce, Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi’ne linkimizden erişebileceğinizi iletmek isteriz. Şimdi, bu resmi belgede nelere değinildiğini, bı dokümanı nasıl kullanabileceğinizi ve müşterilerinize nasıl daha iyi bir kullanıcı deneyimi yaratabileceğinizi beraberce inceleyelim.

Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi Nedir?

Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi, Google tarafından arama motoru optimizasyonuna yeni başlayan kullanıcılar ve arama motorları ile sitelerinin etkileşimini geliştirmek isteyen web tasarımcıları için hazırlanan bir rehberdir. Başlangıç rehberi olduğuna göre biz de önce tanımlardan başlayalım.

Arama Motoru Nedir?

Arama motoru, search box adı verilen arama kutucuğuna bir terim yazıp arama yaptığınızda, internet üzerindeki tüm ilintili içerik sağlayıcıları listeleyen bir programdır. Bunun için, arama motorları tüm web sitesi ve blogları örümcek adı verilen otomatik web tarayıcılarla inceler, kendi algoritmasına göre ilintili sonuçları tespit eder ve arşivler, en nihayetinde sonuç sayfasında sıralar.

Arama Motoru Optimizasyonu Nedir?

Arama motoru optimizasyonu bir web sitesinin bazı bölümlerine küçük düzenlemeler yapmak değil, tüm sitenin arama motorlarının talep ettiği standartlara getirilmesine yönelik detaylı bir çalışmadır.

Stratejik bir pazarlama planı doğrultusunda gerçekleştirilen bu çalışmanın amacı siteye daha çok odaklı ziyaretçi almak ve sitede gezinen tüm potansiyel müşterilere en iyi deneyimi yaşatmak dolayısıyla üst sıralarda kalıcı olarak listelenmektir.

Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi Detaylar

Doküman ana hatlarıyla, SEO’nun temelleri, site yapısının geliştirilmesi, içerik optimizasyonu, sitenin taranması, mobil cihazlar için SEO, reklamlar ve site analizi hakkında bilgiler vermektedir.

SEO’nun Temelleri

Bu bölümde arama motorlarının en çok değer verdiği etiketlerden 2’si olan başlık ve açıklama etiketlerinin nasıl kullanılması gerektiği gösterilmektedir.

Başlık Etiketleri: Title etiketi olarak da adlandırılan bu etiketler, SERP adı verilen arama motoru sonuç sayfalarında görünen başlıklardır.

Açıklama Etiketleri: Description etiketi olarak da isimlendirilen bu etiketler ise, SERP sayfalarında görülen kısa açıklamalardır.

Başlık Etiketi ve Açıklama Etiketi
Başlık Etiketi ve Açıklama Etiketi

Bu etiketler her bir web sayfasına yönelik özel alanlar olduğundan, sayfa içeriğini doğru olarak tanımlayan, açıklayıcı ve özgün olacak şekilde hazırlanması tavsiye edilir.

Site Yapısının Geliştirilmesi

Bu kısım doğru URL yapısı ve kullanıcıların sitede gezinmeleri ile ilgili faydalı bilgiler içermektedir.

URL Yapısı: URL, Uniform Resource Locators ibaresini işaret etmekte olup, Tekdüzen Kaynak Belirleyicisi olarak Türkçe’ye çevirilebilir. Aslında bir içeriğin internetteki benzersiz adresidir.

URL nedir?
URL

Bir sayfanın URL’si Google’daki arama sonuçlarının bir parçası olarak dokümanın başlığı ve snippet bölümü altında görüntülendiğinden, URL’de kelimeler kullanılması, ID değerlerinden kaçınılması, genel ifadeler yerine sayfayı tanımlayan terimler seçilmesi, terimlerin tekrar etmemesi tavsiye edilir.

Çünkü, sitenizin içeriği ve yapısına uygun kelimeler içeren URL’ler, sitenizi ziyaret eden kullanıcılar için daha kolay kullanım sağlar. İnsanlar bu URL’leri daha kolay anımsar ve sayfanıza bağlantı vermeye daha kolay ikna olabilir.

Sitede Gezinme (Site Hiyerarşisi): Ziyaretçilerin sitenizde kolayca gezinmesi, aradığı içeriğe bağlantılar aracığıyla hemen ulaşabilmesi iyi bir kullanıcı deneyimi açısından çok önemlidir. Dolayısıyla arama motorları da sitenizin yapısı ve bağlantılarla yakından ilgilenir.

Website Hiyerarşisi
Website Hiyerarşisi

Amazon, E-Bay gibi çok ürünlü yani çok içerikli siteleri ayırırsak, Google genel olarak 3’lü bir hiyerarşi kullanılmasını tavsiye eder.

Kullanıcıların aradıklarını kolayca bulabileceği, sayfalar arası bağlantıların iyi kurgulandığı bir yapı kullanıcıların işini kolaylaştıracağından, arama motorlarını da memnun eder.

Gezinme için bağlantıların metinler aracılığı ile verilmesi, breadcrump yani  kullanıcıların bir önceki sayfaya ya da anasayfaya geçişini kolaylaştıran bağlantı satırının kullanılması, ziyaretçiler ve arama motorları için 2 adet site haritası hazırlanması, özel 404 sayfalarının tercih edilmesi  yine Google tarafından tavsiye edilen hususlardandır.

İçerik Optimizasyonu

Bu bölümde verilmek istenen ana fikir, ne kadar kullanıcıların ilgisini çeken özgün ve kaliteli içerik sağlarsanız, o derecede arama motorları sizi üst sıralarda listeleyerek ödüllendirir. Kolay ve okunabilir özgün metin kullanımı, arama motorlarının değil ziyaretçilerin odağa alınması, görsellerin optimizasyonu, H1-H6 arası alt başlık etiketlerinin kullanılması Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi içerisindeki bu bölüme ait önemli tavsiyelerdir.

Sitenin Taranması

Yazının başında da belirttiğimiz üzere, arama motorları indekslerini güncel tutmak için, tüm internet sayfalarını düzenli olarak  tarar ve arşivler. Bu noktada arama motoru örümceklerine yardımcı olmak, sitenizin daha kolay ve daha üst sıralarda listelenmesini sağlar.

Söz gelimi, robot.txt dosyasının kullanımı, sitenizdeki hangi sayfaların  Googlebot tarafından taranmasını gerektiğini belirtir. Tıpkı sitemap yani site haritası gibi bu özel dosyaların hazırlanması ve kök dizinde olması önem arz eder. Ayrıca spam’a karşı savaşmak adına dışarı verilen bağlantılarda “nofollow” etiketinin kullanılması Google’ın önem verdiği hususlar arasındadır.

Mobil Cihazlar için SEO

Öncelikle sitenizin mobil uyumlu olup olmadığını Google’ın yeni aracı “Test My Site” ya da klasik analiz aracı”Mobil Uyumluluk Testi” ile öğrenebilirsiniz. Responsive yani mobil uyumlu bir web sitesi, google sıralama kriterleri arasında hayati önem arz eden bir kriter haline geldiğinden bu bölümü Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi içerisinde detaylıca incelemenizi tavsiye ederiz.

Reklamlar ve Analiz

Bu bölümde web sitenizde bulunan ürün ve hizmetlerin reklamı için neden Adwords’ü tercih etmeniz gerektiği ve sitenizin analizi için faydalı google araçlarından bahsediliyor. Analiz araçlarını ve faydalı linkleri aşağıda özetlersek:

Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi sayfamızdan Arama Motoru Optimizasyonu Kategorisine geri dönebilir, arzu ederseniz Dijital Pazarlama Çözümlerimiz hakkında bilgi alabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Dijital Dünyayı Magna ile Takip Edin
Bültenimize kaydolarak dijital dünyadaki yeniliklerden, detaylı analizlerimizden haberdar olabilirsiniz!
Hayır teşekkürler
Üye olduğunuz için teşekkürler.
Gizliliğinize saygı duyuyoruz. Bilgileriniz bizle güvende ve asla paylaşılmaz.
Hemen kayıt ol.
×
×
WordPress Popup