Skip to main content
Google link yapısı açısından nasıl bir düzen tavsiye eder?

Google Link Yapısı İçin Ne Önerir?

“Google link yapısı açısından nasıl bir düzen tavsiye eder?” sorusu, bir web sitesinde ideal link yapısını araştırırken cevap vermemiz gereken tek soru. Çünkü Stat Counter sitesinin Mart 2017 araştırmasına  göre Türkiye’de en çok kullanılan arama motoru %97,61’lik bir pazar payı ile Google. En yakın takipçisi %1,97 ile Yandex. Google’ın tüm dünyadaki payı ise %92,31.

Kısaca arama motoru denince tek patron Google. Hal böyle olunca, ideal site hiyerarşisi nedir, link yapısı nasıl olmalıdır, kategoriler nasıl yapılanmalıdır gibi sorular da Google link yapısı için ne önerir şeklinde tek bir soru haline dönüşüyor.

Link Yapısı Nasıl Olmalı?

Bu soruya cevap verirken ilk referans noktamız Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi. Rehberde konu ile ilgili bir kaç kilit madde var:

1) Anlaşılması kolay URL’ler içerik bilgisini daha kolay aktarır

Bir giyim mağazasına sahip olduğumuzu düşünelim. Ürünlerimizi listelediğimiz web sitemizde abcgiyim.com.tr olsun. 641-2 barkodlu bir gömlek sayfasının abcgiyim.com.tr/erkek_la01/gom%#labels=641-2 olması mı anlaşılır, ya da abcgiyim.com.tr/erkek/gomlek_641-2 olması mı?

2) URL’ler arama sonuçlarında gösterilir

SERP (Search Engine Result Page) diye nitelendirilen arama sonuçlarının listelendiği sayfalarda URL’leriniz de yer alır. Başlık ve özet bilgi bölümünde olduğu gibi, arama sonucundaki URL’de bulunan kelimelerden aranan kelime ile eşleşenler koyu renkle vurgulanır. URL’yi mümkün olduğunca basit yapmak, hem müşterilerinize hem de arama motorlarına yardımcı olur.

URL yapısı ve Arama Sonuçları
URL yapısı ve Arama Sonuçları

3) URL’lerde kelimeler kullanın

Dolayısıyla ürün veya hizmetinizi açıkça tanımlayan kelimeler hem müşterilerinizin hem de arama motorlarının sayfalarınızı daha kolay anlamasına yardımcı olur. Google optimizasyon rehberinde “eğer URL’niz ilgili kelimelerden oluşursa, kullanıcılara ve arama motorlarına sayfanız hakkında bir oturum kimliği değerinden veya anlamsız parametrelerden daha fazla bilgi sağlar” şeklinde bir ibare yer almaktadır.

Dizin Yapısı Nasıl Olmalı?

Google’ın bu soruya cevabı da oldukça net:  “basit dizin yapısı oluşturun!” Yani müşterilerin sitenizin neresinde olduğunu anlayabileceği anlamlı bir hiyerarşi kullanın. Google Search Console Yardım Modülü “link ve dizin yapınızı düzenleyin” der.

Dizin yapısı ve Arama Sonuçları
Dizin yapısı ve Arama Sonuçları

Google bir sayfanın o sitenin bütününde oynadığı rolü anlamak ister. Eğer ürün ve hizmetlerinizi düzgün bir dosya yapısı içerisinde kullanıcılara sunarsanız hem müşterilerinizi hem de arama motorlarını mutlu etmiş olursunuz.

Ancak çok fazla dizin kullanmamanız da özellikle önerilmektedir. Söz gelimi “…/dosya1/dosya12/dosya3/dosya4//dosya5/……abc şeklindeki bir yapı hem kullanıcılar hem arama motorları için karmaşık olacaktır.

Kısaca Google link yapısı ve dizin yapısı için ne önerir sorusuna cevaben, basit ve anlaşılır olun, önce müşterilerinizi sonra arama motorlarını düşünün deriz.

SEO kategorimize geri dönebilir ya da en önemli google algoritmalarını inceleyebilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Dijital Dünyayı Magna ile Takip Edin
Bültenimize kaydolarak dijital dünyadaki yeniliklerden, detaylı analizlerimizden haberdar olabilirsiniz!
Hayır teşekkürler
Üye olduğunuz için teşekkürler.
Gizliliğinize saygı duyuyoruz. Bilgileriniz bizle güvende ve asla paylaşılmaz.
Hemen kayıt ol.
×
×
WordPress Popup