Skip to main content
Google Sıralama Kriterleri

Google Sıralama Kriterleri 2015 | Magna Dijital Pazarlama

Google Sıralama Kriterleri 2015 | Genel Bulgular

MOZ’un araştırmasına katılan otoriteler tarafından algoritmayı etkileyen genel faktörler aşağıdaki gibi:

Alan adı seviyesinde, Link Detayları → 8,22: Link sayısı, güvenirlik, backlink alınan alan adının PageRank değeri vb.
Sayfa seviyesinde, Link Verileri→ 8,19: PageRank, Güvenirlik değeri, link sayısı, çıpa tekst dağılımı, link kaynaklarının kalitesi vb.

Sayfa seviyesinde, Anahtar kelime ve içerik bazlı veriler → 7,87: İçerik ilintisi, sayfa içi optimizasyon, anahtar kelime kullanımı, içerik kalitesi ve sayısı vb.

Sayfa seviyesinde, Anahtar kelime verileri → 6,57: İçerik uzunluğu ve okunurluğu, yüklenme hızı, https vb.
Ziyaretçi ve Trafik verileri → 6,55: Kullanıcıların sitenizde geçirdiği zaman, okuduğu sayfa sayısı ve benzeri Google Analytics verileri

Alan adı seviyesinde, Marka verileri → 5,88: Marka ve alan adının off-line kullanımı, bilinirliği, markanın haberlerde, basında yer alması, tarayıcıya direk alan adı yazılması vb.

Alan adı seviyesinde, Anahtar kelime kullanımı → 4,97: Alan adında anahtar kelimenin tam ya da kısmı kullanımı
Alan adı seviyesinde, Anahtar kelime verileri → 4,09: Alan adı uzunluğu, TLD uzantısı, SSl sertifikası vb.
Sayfa seviyesinde, Sosyal Medya Verileri → 3,98: Tweet linklerinin sayısı ve kalitesi, Facebook paylaşımları, Google+1 sayısı vb.

Katılımcıların yani 150 dijital pazarlama uzmanının cevaplarından oluşan 2015 Google Sıralama Kriterleri ile ilintili yüzdeler yukarıdaki gibi. Peki biz bu rakamlardan ne anlamalıyız?

Google Sıralama Kriterleri

Tıpkı daha önceki senelerdeki Google sırlama kriterlerinde olduğu gibi, backlink kavramı halen önem arz ediyor. Ancak güvenirlik, backlink gelme şekli (çıpa tekst), anahtar kelime kullanımı, gelen sitelerin ana site ile ilintisi, backlink konsantrasyonu ceza almamak adına önemini koruyor. Öte yandan site içi optimizasyon, anahtar kelimelerin doğru kullanımı, sayfa hızı halen çok önemli. Magna Dijital Pazarlama olarak bizim dikkatimizi çeken en önemli veri, 2013 ve özellikle 2014’ün parlayan yıldızı olan sosyal medya metriklerinin önemini görece kaybetmesi.

Google Sıralama Kriterleri yazısından Arama Motoru Optimizasyonu Kategorisine ya da Magna Dijital Pazarlama Bloguna geri dönebilir, arzu ederseniz Dijital Pazarlama Çözümlerimiz hakkında bilgi alabilirsiniz.

 

Dijital Dünyayı Magna ile Takip Edin
Bültenimize kaydolarak dijital dünyadaki yeniliklerden, detaylı analizlerimizden haberdar olabilirsiniz!
Hayır teşekkürler
Üye olduğunuz için teşekkürler.
Gizliliğinize saygı duyuyoruz. Bilgileriniz bizle güvende ve asla paylaşılmaz.
Hemen kayıt ol.
×
×
WordPress Popup